Wuefiści z Jedynki zdobywają nowe umiejętności w Erasmus+
Na początku listopada 2025 roku, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Pawła Stalmacha w Wiśle wysłała swoich nauczycieli wychowania fizycznego – Aleksandrę Nosowicz i Mirosława Szwedę – na kolejne szkolenie w ramach projektu Erasmus+. To międzynarodowe doświadczenie miało miejsce w chorwackim Splicie, gdzie nauczyciele uczestniczyli w kursie zorganizowanym przez Europass Teacher Academy, koncentrując się na zintegrowanym nauczaniu przedmiotowo-językowym (CLIL).
Metodologia CLIL – klucz do nowoczesnego nauczania
Podczas pięciu dni intensywnych zajęć, uczestnicy zagłębili się w tajniki metodologii CLIL, która łączy edukację przedmiotową z nauką języka angielskiego. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia w dziedzinie neurobiologii, nauczyciele zdobyli wiedzę na temat efektywnego wykorzystania ruchu w procesie edukacyjnym oraz umiejętności rozwijania współpracy w klasie. Zdobyte narzędzia pozwolą na efektywne wprowadzenie CLIL-a do lekcji wychowania fizycznego, dostosowując treści językowe do poziomu zaawansowania uczniów.
Kreatywność i nowe perspektywy w edukacji
Oprócz nauki, kurs oferował możliwość wymiany międzynarodowych doświadczeń oraz uczestnictwa w aktywnościach rozwijających kreatywność. Takie podejście sprzyjało poszukiwaniu nowych perspektyw i metod nauczania. Możliwość uczestnictwa w programie Erasmus+ to dla nauczycieli okazja do osobistego i zawodowego rozwoju, a także wzbogacenia warsztatu pracy o innowacyjne podejścia.
Znaczenie programu Erasmus+ dla edukacji
Program Erasmus+ Mobilność Kadry, wspierany przez Unię Europejską, oferuje szerokie możliwości rozwoju dla nauczycieli i trenerów. Udział w takich inicjatywach umożliwia bezpłatny udział w szkoleniach, wymianach doświadczeń, a także stażach za granicą. Dzięki temu, uczestnicy mogą nie tylko udoskonalać swoje umiejętności językowe, ale także poznawać nowe metody nauczania, co jest nieocenioną korzyścią dla ich kariery zawodowej.
Korzyści płynące z programu są nieocenione – od osobistego rozwoju, po wpływ na jakość edukacji oferowanej w szkołach. Każda placówka edukacyjna powinna rozważyć uczestnictwo w takich projektach, jako że stanowią one ogromną szansę na wzbogacenie systemu nauczania i dostosowanie go do dynamicznie zmieniających się realiów edukacyjnych.
Źródło: Urząd Miejski w Wiśle
